Audyty SEO

Audyt SEO

Audyty SEO

Audyt SEO to wnikliwa analiza strony internetowej, sklepu internetowego bądź wizytówki, dzięki której dowiesz się w jaki sposób zoptymalizować stronę www dla wyszukiwarek internetowych. Audyt przedstawia nieoptymalne rozwiązania, problemy oraz sugestie dotyczące budowy strony, których poprawa skutkuje poprawą pozycji strony w wyszukiwarkach.

Z czego składa się audyt SEO?

Audyt SEO można podzielić na dwie główne części – jedną dotycząca treści na stronie, drugą dotycząca parametrów technicznych domeny i serwera.

Podstawowe badane elementy dotyczące zawartości witryny:

  • analiza metatagów: tytuły, opisy (description), keywords na stronie
  • analiza treści na stronie (analiza unikalności zewnętrznej i wewnętrznej)
  • dopasowanie treści pod pożądane słowa kluczowe
  • struktura adresów URL (friendly URLs)
  • struktura ogólna strony (rozkład menu, linkowania wewnętrznego)
  • optymalizacja zdjęć i multimediów
  • poprawność danych strukturalnych
  • analiza poprawności mapy witryny (sitemap)
  • rekomendacje znaczników regionalnych dla stron międzynarodowych (znaczniki hreflang)

Główne badane parametry techniczne strony www:

  • szybkość ładowania strony
  • analiza dostępu do strony – badanie znaczników meta robots, oraz pliku robot.txt
  • analiza tagów canonical, paginacji (rel=next, rel=prev)
  • sposóby ładowanie skryptów na stronie
  • statusy przekierowań na stronie
  • sposoby cache’owania elementów na stronie

Profesjonalny i dokładny audyt SEO pozwala nie tylko zidentyfikować mocne i słabe elementy witryny internetowej, ale także wskazać możliwe kierunki rozwoju i ulepszenia danego projektu internetowego.

„Jeżeli Twój serwis internetowy jest dobrze zoptymalizowany to jest równie dobrze widoczny jak kolorowy, oświetlony billboard przy ruchliwej drodze.”

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Przeprowadzenie audytu SEO zaleca się w kilku przypadkach. Pierwszym z nich jest rozpoczęcie pozycjonowania witryny. Tylko całkowicie zoptymalizowana strona www ma szanse osiągnąć pełny sukces w wyszukiwarkach internetowych. Dobrze przeprowadzony audyt przez pozycjonowaniem zapewnia szybsze osiągnięcie wysokich pozycji i większy zwrot z inwestycji. Drugim przypadkiem jest chęć zwiększenia ruchu na dobrze prosperującej już stronie, która nigdy wcześniej nie była optymalizowana dla wyszukiwarek. Wdrożenie rekomendacji przyczyni się do stopniowego wzrostu ruchu na badanej witrynie. Trzecim przypadkiem może nagły lub powolny spadek widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj tego typu sytuacja wynika z niedopatrzenia lub przeoczenia za strony programisty lub korzystania z przestarzałego, niezoptymalizowanego systemu zarządzania treścią (CMS). W obu przypadkach na stronie musiał pojawił się nieprzyjazny czynnik, który powoduje spadek ruchu na stronie. Audyt SEO w tym przypadku poza rekomendacjami poprawek na stronie, polega także na znalezieniu przyczyny spadków.

Dlaczego warto wykonać audyt SEO?

Wykonanie audytu SEO daje możliwość odpowiedniej optymalizacji strony internetowej. Wdrożenie zalecanych zmian niesie ze sobą wiele korzyści do których zaliczamy:

  • większą liczbę odwiedzin i wyższe współczynniki konwersji,
  • zwiększenie widoczności strony pod nowe słowa kluczowe długiego ogona (long tail),
  • poprawne działanie strony internetowej,
  • niższe koszty związane z pozycjonowaniem strony www,
  • trwałość osiągniętych wyników.

Zapoznanie się z dokumentem audytu przekazuje dodatkowo ogromną wiedzę o pozycjonowaniu, co staje się znaczącą przewagą w walce z konkurencją.

Jak długo trzeba czekać na efekty audytu SEO?

Pierwszym czynnikiem, który warunkuje sukces audytu SEO jest wdrożenie rekomendacji w nim zawartych. Tylko poprawne wprowadzenie poprawek może zagwarantować sukces w postaci podniesienia pozycji strony. Na pierwsze wyniki po optymalizacji serwisu nie trzeba długo czekać. Strona zazwyczaj już po jednym, dwóch tygodniach jest ponownie przeindeksowana w wyszukiwarce Google. Już wtedy można dostrzec pierwsze zmiany w wynikach wyszukiwania. Ocena efektów audytu jest stosunkowo prosta, można ją zweryfikować zarówno poprzez analizę pozycji strony na dane słowa kluczowe, jak i poprzez liczbę użytkowników odwiedzających witrynę internetową.