Kampanie Google Ads

Kampanie Google AdWords

Kampanie Google Ads (AdWords)

Czym tak właściwie są reklamy Ads (AdWords)? Google Ads (AdWords) jest to system reklamowy opracowany przez Google pozwalający na wyświetlanie linków płatnych w wynikach wyszukiwania Google oraz wszystkich stronach współpracujących w ramach Google AdSense.

Gdzie pojawiają się reklamy Google Ads (AdWords)?

Reklamy Google Ads (AdWords) wyświetlane są konkretnej, ograniczonej przez nas grupie użytkowników, po wyszukiwaniu przez nich określonych słów kluczowych lub fraz. W przypadku, gdy reklama ma się pojawiać również na stronach sieci partnerskiej, to jest ona wyświetlana tylko na portalach powiązanych tematycznie z określonymi słowami kluczowymi.

Reklamy Ads (AdWords) wyświetlane są w górnej części wyników wyszukiwania danej frazy (2-4 wyniki) nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi) oraz w części dolnej, wcześniej występowały także w bocznym panelu wyników wyszukiwania.

„Jeżeli pragniesz rozpocząć kampanie reklamową już teraz - wybierz Google Ads (AdWords). Kampania tego typu jest bowiem najszybszą reklamą jaką możesz wykupić w wyszukiwarkach internetowych.”

Ile kosztują reklamy Google Ads (AdWords)?

Najpopularniejszą formą rozliczeń reklam Google Ads (AdWords) jest modelu CPC (z ang. cost per click – płatność za kliknięcie). Ile może wynieść koszt 1 kliknięcia? W zależności od branży i wybranych słów kluczowych są to koszty do 1 grosza do kilkudziesięciu złotych. Skąd takie różnice w stawkach i od czego zależą? Stawka zależy tylko i wyłącznie od konkurencji i stawek jakie są oni w stanie zapłacić za 1 kliknięcie. Dlatego tak ważna jest odpowiednia optymalizacja kampanii reklamowych.

Korzyści płynące z kampanii Ads (AdWords)

Zalet kampanii Google Ads (AdWords) jest naprawdę sporo, do najważniejszych z nich warto zaliczyć:

  • całość, czyli 100% budżetu przekłada się bezpośrednio na ruch na Twojej stronie internetowej,
  • masz możliwość dziennego ustalania konkretnej stawki na działania promocyjne, sam możesz dobrać, co bardziej lub mniej reklamować w danym momencie,
  • skuteczność odpowiednio zoptymalizowanej kampanii jest znacznie wyższa niż inne formy reklamy internetowej,
  • Twoja reklama trafia wyłącznie do zainteresowanych daną ofertą odbiorców, nie ma wśród nich ludzi przypadkowych,
  • kampanie reklamową możesz rozpocząć praktycznie od razu, nie musisz czekać na efekt reklamy tygodniami czy miesiącami,
  • kampanie są w pełni elastyczne, sam dobierasz między innymi dni i godziny wyświetlania, lokalizacje osób do których ma trafić, formę czy budżet,
  • jest idealnym narzędziem statystycznym i pomiarowym, dzięki czemu możesz dokładnie poznać potrzeby Twoich klientów,
  • reklama reaguje na aktualne potrzeby użytkowników sieci i oferuje możliwość połączenia z lokalizacją firmy czy numerem telefonu.