Kampanie Google AdWords

Kampanie Google AdWords

Kampanie Google AdWords

Czym tak właściwie są reklamy AdWords? Google AdWords jest to system reklamowy opracowany przez Google pozwalający na wyświetlanie linków płatnych w wynikach wyszukiwania Google oraz wszystkich stronach współpracujących w ramach Google AdSense.

Gdzie pojawiają się reklamy Google AdWords?

Reklamy Google AdWords wyświetlane są konkretnej, ograniczonej przez nas grupie użytkowników, po wyszukiwaniu przez nich określonych słów kluczowych lub fraz. W przypadku, gdy reklama ma się pojawiać również na stronach sieci partnerskiej, to jest ona wyświetlana tylko na portalach powiązanych tematycznie z określonymi słowami kluczowymi.

Reklamy AdWords wyświetlane są w górnej części wyników wyszukiwania danej frazy (2-4 wyniki) nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi) oraz w części dolnej, wcześniej występowały także w bocznym panelu wyników wyszukiwania.

„Jeżeli pragniesz rozpocząć kampanie reklamową już teraz - wybierz Google Adwords. Kampania tego typu jest bowiem najszybszą reklamą jaką możesz wykupić w wyszukiwarkach internetowych.”

Ile kosztują reklamy Google AdWords?

Najpopularniejszą formą rozliczeń reklam Google Adwords jest modelu CPC (z ang. cost per click – płatność za kliknięcie). Ile może wynieść koszt 1 kliknięcia? W zależności od branży i wybranych słów kluczowych są to koszty do 1 grosza do kilkudziesięciu złotych. Skąd takie różnice w stawkach i od czego zależą? Stawka zależy tylko i wyłącznie od konkurencji i stawek jakie są oni w stanie zapłacić za 1 kliknięcie. Dlatego tak ważna jest odpowiednia optymalizacja kampanii reklamowych.

Korzyści płynące z kampanii AdWords

Zalet kampanii Google AdWords jest naprawdę sporo, do najważniejszych z nich warto zaliczyć:

  • całość, czyli 100% budżetu przekłada się bezpośrednio na ruch na Twojej stronie internetowej,
  • masz możliwość dziennego ustalania konkretnej stawki na działania promocyjne, sam możesz dobrać, co bardziej lub mniej reklamować w danym momencie,
  • skuteczność odpowiednio zoptymalizowanej kampanii jest znacznie wyższa niż inne formy reklamy internetowej,
  • Twoja reklama trafia wyłącznie do zainteresowanych daną ofertą odbiorców, nie ma wśród nich ludzi przypadkowych,
  • kampanie reklamową możesz rozpocząć praktycznie od razu, nie musisz czekać na efekt reklamy tygodniami czy miesiącami,
  • kampanie są w pełni elastyczne, sam dobierasz między innymi dni i godziny wyświetlania, lokalizacje osób do których ma trafić, formę czy budżet,
  • jest idealnym narzędziem statystycznym i pomiarowym, dzięki czemu możesz dokładnie poznać potrzeby Twoich klientów,
  • reklama reaguje na aktualne potrzeby użytkowników sieci i oferuje możliwość połączenia z lokalizacją firmy czy numerem telefonu.