Kampanie Google Remarketing

Kampanie Google Remarketing

Kampanie Google Remarketing

Remarketing to wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej korzystały z Twojej witryny bądź aplikacji mobilnej. Jest to idealny sposób by trafić do klientów, którzy opuścili Twoją witrynę nie dokonując na niej zakupu. Przy wykorzystaniu remarketingu masz szanse by nawiązać z nimi ponowny kontakt i ponownie zachęcić do zakupu oferowanych produktów.

Na czym to właściwie polega?

Ogólny zamysł działania kampanii remarketingowej jest bardzo prosty:

  1. Potencjalny klient odwiedza naszą witrynę internetową, zapoznaje się z ofertą, produktami i usługami.
  2. Użytkownik opuszcza naszą witrynę www.
  3. Rozpoczyna się działanie Google AdWords Remarketing, na różnych stronach, serwisach internetowych czy materiałach wideo pojawia się reklama naszej strony internetowej.

Dlaczego warto korzystać z kampanii remarketingowych?

  • Reklamy docierają do klientów zainteresowanych Twoją ofertą.
  • Poprawiają wizerunek Twojej firmy, zwiększają świadomość marki.
  • Budują dobrą relację z klientem.
  • Pozwalają klientowi wrócić do zakupów, które musiał przerwać.

„Remarketing pozwala przypomnieć Twojemu klientowi o porzuconym koszyku czy obejrzanej ofercie. Wykorzystaj tą szansę i zaproponuj swoje usługi jeszcze raz.”

Rodzaje remarketingu Google

Google umożliwia nam wybór odpowiedniego rodzaju reklamy. Pełen wachlarz możliwości pozwala nam maksymalnie dopasować kampanie pod oczekiwania potencjalnego klienta. Wyróżniamy:

  • remarketing standardowy – reklama skierowana jest do osób, które odwiedziły Twoja stronę www, w czasie gdy przeglądają inne zasoby Internetu, bądź korzystają z aplikacji znajdujących się w sieci reklamowej,
  • remarketing dynamiczny – dynamiczna reklama skierowana do osób, uwzględniająca produkty i usługi, które przeglądały na Twojej witrynie, podobnie jak w remarketingu standardowym pojawia się w czasie przeglądania stron www oraz aplikacji należących do sieci reklamowej,
  • remarketing w aplikacjach mobilnych – reklama mobilna skierowana do użytkowników Twojej aplikacji bądź witryny mobilnej, wyświetlana w czasie, gdy użytkownicy korzystają z innych aplikacji bądź witryn należących do sieci reklamowej,
  • remarketing wideo – reklamy wyświetlane osobom, które weszły w interakcję z Twoimi filmami lub kanałem na YouTube, wyświetlane są, gdy potencjalni Klienci korzystają z innych zasóbów należących do sieci reklamowej,
  • listy remarketingowe – to reklamy wyświetlane użytkownikom Twojej witryny w Google, w momencie, gdy wyszukują dalsze informacje w danym temacie po opuszczeniu Twojej strony www.

Możliwość segmentowania odbiorców

Remarketing Google daje nam możliwość odpowiedniego segregowania osób, które odwiedziły naszą stronę w zależności od tego co na niej oglądały, bądź jakie czynności wykonały. Najczęściej spotykane grupy odbiorców ze względu na zachowania to:

  • osoby które dodały produkty do koszyka, ale nie dokonały zakupu – porzuciły koszyk,
  • dokonały zakupu,
  • oglądały produkty danej marki,
  • weszły w zakładkę kontaktową, ale nie wysłały zapytania,
  • oglądały wyłącznie produkty promocyjne.