Rozliczenia SEO

Rozliczenie SEO

Rozliczenia SEO

Wycena każdego projektu nie jest prostym zadaniem. Składa się bowiem na nią wiele znaczących czynników. Do tych najważniejszych elementów zaliczamy:

  • Adres strony internetowej – ma ogromne znaczenie, może znacznie ułatwić jak i utrudnić pozycjonowanie danej strony.
  • Jakość i wykonanie pozycjonowanej strony – można by rzecz, że to najważniejszy czynnik przy pozycjonowaniu strony w dzisiejszych czasach.
  • Historia domeny – pomaga określić czas i zasoby jaki będą potrzebne do wypozycjonowania danej strony internetowej.
  • Konkurencja w branży – analiza konkurencji jest jednym z kluczowych elementów przy określeniu czasu i kosztów jakie są potrzebne do przebicia się na czołowe pozycje.

Rodzaje rozliczeń SEO

Stosujemy pięć podstawowych modeli rozliczeń z naszymi klientami:

Rozliczenie abonamentowe

Najbezpieczniejszy i najczęściej wybierany model współpracy z agencją. Zapewnia on klientowi stałą opiekę nad jego stroną www, konsultacje w zakresie wprowadzanych zmian i rozbudowy witryny. Opłata abonamentowa to stały wzrost pozycji na oczekiwane frazy. Miesięczne raporty jasno i rzeczowo przestawiają efekty oraz prace jakie zostały wykonane oraz kierunek w którym wspólnie dążymy.

Model wybierany głównie przez dużych klientów, którzy wyznaczyli sobie za cel osiągnięcie stabilnych i silnych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Różnorodność działań sprawia, że siła i widoczność witryny stale rośnie.

Rozliczenie za pozycje

To najstarszy model rozliczeń dla usług SEO. Klient płaci wyłącznie wtedy, gdy pozycjonowane słowa kluczowe znajdą w wynikach TOP 10. Koszty naliczane są każdego dnia, dzięki czemu klient płaci wyłącznie w dni, w które jego strona znajduje się na oczekiwanej pozycji. W wielu przypadkach zróżnicowane są także stawki ze względu na pozycje TOP3/TOP7/TOP10.

Model wybierany głównie przez małych klientów lokalnych i regionalnych, gdzie do wysokich pozycji można dojść stosunkowo szybko. Coraz częstsze zmiany algorytmu wyszukiwania powodują, że metoda ta jest coraz rzadziej wybierana. Nie gwarantuje ona bowiem utrzymania pozycji w przypadku aktualizacji algorytmu.

Rozliczenie mieszane (abonament + premia za pozycje)

Metoda mieszana jest połączeniem dwóch powyższych metod. Pierwsza część opłaty opiera się na niskim stałym abonamencie za podstawowe działania optymalizacyjne, konsultacje, opracowanie strategii oraz planowanie działań. Drugą część natomiast to premia dla agencji za uzyskanie oczekiwanych pozycji na wybrane słowa kluczowe.

Model popularny wśród średnich i małych przedsiębiorstw, których nie posiadają odpowiednich zasobów finansowych na kompleksowe działania z zakresu SEO. Szczególnie popularne rozwiązanie w projektach innowacyjnych i niszowych, których na rynku jest niewiele.

Rozliczenie za zwiększenie ruchu / konwersji

Model współpracy oparty o dane ruchu i konwersji. Gwarantuje działania marketingowe w wielu płaszczyznach mające na celu zwiększenie ruchu oraz ilości konwersji. Jest to jeden z najnowszych modeli rozliczeń. Pozwala on proporcjonalnie rozdzielać koszty prowadzenia własnego biznesu. Rozliczenia w tym modelu naliczane są proporcjonalnie do osiągniętych celów sprzedażowych.

Rozliczenia oparte o zwiększenie ruchu i konwersji są bardzo popularne w projektach startujących tzw. start-up’ach. Nie tworzą bowiem zbędnych kosztów. Rozliczane są jedynie faktyczne efekty jakie udało się uzyskać za pomocą działań marketingowych.

Rozliczenie za wykonaną pracę

Rozliczenia za wykonaną pracę są tradycyjnym sposobem rozliczeń za określone działania z zakresu usług SEO. W tym modelu rozliczeń agencja nie planuje i nie tworzy strategii marketingowej dla klienta. Wykonuje jedynie powierzone zadania, zgodnie z otrzymanymi wytycznymi do ich realizacji.

Rozliczenia tego typu przeznaczone są dla osób dobrze znających się w temacie pozycjonowania i SEO, a potrzebują jedynie dodatkowych zasobów ludzkich do wdrożenia swoich planów w określonym czasie.