Zdejmowanie filtrów Google

Zdejmowanie filtrów Google

Zdejmowanie filtrów Google

Moja strona z dnia na dzień zniknęła z wyników wyszukiwania, co może być przyczyną? Ruch na mojej stronie spada z tygodnia na tydzień, co zrobić? Ktoś zaatakował moją stronę? Otrzymałem komunikat od Google, że moja strona otrzymała karę, jak ją zdjąć? To kilka z najczęściej padających pytań jakie zadają klienci, których strony zostały ukarane przez Google.

Co jest powodem nałożenia kary? Główną przyczyną z jakiej wyszukiwarka karze poszczególne witryny internetowe jest niezastosowanie się do jej wytycznych i próba oszukania jej mechanizmów. Są to typowe działania mające na celu polepszenie pozycji w rankingu na konkretne słowa kluczowe.

Zdejmowanie filtrów ręcznych

Filtry ręczne są karami nałożonymi przez fizycznych pracowników Google, którzy przeglądają każdego dnia strony internetowe. Kara ręczna jest bezpośrednio komunikowana właścicielowi witryny w Google Search Console.

Często spotykane komunikaty informujące o karze ręcznej:

  • Nienaturalne linki do Twojej witryny – oznacza, ze Twoja strona była linkowana w sposób sztuczny, który miał na celu manipulacje wyników wyszukiwania,
  • Nienaturalne linki z Twojej witryny – oznacza, że na Twojej witrynie znajdują się linki, które mogą przyczynić się do manipulacji wyników wyszukiwania,
  • Witryna zaatakowana przez hakerów – oznacza, że Twoja strona prawdopodobnie została zaatakowana przez hakerów, którzy wykorzystali luki w oprogramowaniu skryptów CMS,
  • Mało treści o niewielkiej lub żadnej wartości – oznacza, że Twoja witryna posiada słabej jakości treści – powielone, szablonowe lub jest ich bardzo niewiele,
  • Czysty spam – oznacza, że Twoja strona uznana została za stronę, na której wykorzystywane są techniki spamerskie, treści generowane są w sposób automatyczny bądź są one maskowane,
  • Spam tworzony przez użytkowników – oznacza, że treści tworzone przez użytkowników Twojej witryny uznane zostały za spam, problem ten dotyka często niemoderowane fora dyskusyjne, księgi gości oraz blogi z dużą ilością nic nie wnoszących komentarzy,
  • Maskowanie i/lub podstępne przekierowania – kara tego typu nakładana jest na witryny, które prezentują odmienne treści dla robotów wyszukiwarek, a inne użytkownikom lub w podstępny sposób przekierowują na inne strony internetowe,
  • Ukryty tekst lub upychanie słów kluczowych – kara stosowana dla stron internetowych, które ukrywają teksty na stronie używając tego samego koloru czcionki co tła strony lub prezentując je poza obszarem widocznym dla użytkownika, często kara dotyczy też nienaturalnych tekstów z dużą ilością słów kluczowych.

„Google jest jak dobry ojciec - nakrzyczy, upomni i ukarze (nakładając filtr), gdy popełnimy błąd. Gdy jednak postanowimy się poprawić zapomni nam wszystkie nasze przewinienia.”

Zdejmowanie filtrów algorytmicznych

W wielu przypadkach zdarza się, że strona również straciła swoją widoczność, mimo iż nie ma otrzymała żadnego komunikatu. W takim wypadku strona prawdopodobnie otrzymała karę algorytmiczną. Kary nakładane przez algorytm najczęściej wynikają z aktualizacji mechanizmów rankujących strony w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak kary ręczne wynikają one z niezastosowania się do wytycznych Google bądź oferowania treści słabej jakości.

Na czym polegają nasze działanie?

Pracę zaczynamy od gruntownej analizy problemu. Rozpoznajemy czy strona uzyskała filtr ręczny czy algorytmiczny. Przesyłamy sugestie co było powodem otrzymania kary. Następnie rozpoczynamy działania mające na celu zdjęcie filtra i powrót strony na jak najwyższe pozycje.