Pozycjonowanie stron internetowych w zakresie lokalnym czy globalnym to zaawansowany proces, będący efektem wielu działań. Nie można osiągnąć sukcesów, prowadząc działania tylko przez określony czas. Cały czas trzeba usprawniać funkcjonowanie witryny, zmieniać treść na bardziej atrakcyjną i dostosowywać mechanizm do potrzeb mechanizmów wyszukiwarek oraz potrzeb klientów.
Trendy internetowe zmieniają się praktycznie ciągle. Co więcej, konkurencja również będzie prowadziła działania SEO. Pozycjonowanie jest niekończącym się wyścigiem, zmieniającym liderów. Wypracowana pozycja w wyszukiwarce nie jest dana raz na zawsze i powinieneś mieć tego świadomość. Sięgaj po działania SEO regularnie!
Rodzaje kampanii SEO
Pozycjonowanie opiera się na określonych technikach, jednak sposób ich prowadzenia różni się w zależności od wybranej kampanii. Możemy wyróżnić cztery główne typy działań SEO.
- Pozycjonowanie ogólne – działania zmierzające do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwarek po określeniu konkretnych fraz.
- Pozycjonowanie sklepów internetowych – praca polegająca na zwiększeniu widoczności sklepu internetowego w sieci, skierowanego do konkretnej grupy odbiorców.
- Pozycjonowanie lokalne – kierunek SEO zmierzający do pozycjonowania stron dla lokalnych lub regionalnych grup odbiorców.
- SEO PR – połączenie działań SEO i Public Relations.
Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie ma różne formy i obejmuje działania zmierzające do osiągnięcia wyznaczonych celów. Pozycjonowanie szerokie (zwane inaczej long tail albo długi ogon) to szereg podejmowanych kroków, których wynikiem ma być zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce na frazy mające więcej niż jedno słowo kluczowe.
Tego typu frazy są najczęściej dokładnie sprecyzowane i przeznaczone dla Klientów, którzy adresują swoje treści do konkretnej grupy odbiorców. Pozycjonowanie szerokie prowadzi się w inny sposób niż ogólne, gdyż np. wybrana fraza long tail (być może zawierająca całe zdanie) nie ma tak dużej konkurencji jak pojedyncze słowo.
Pozycjonowanie sklepów
Sklepy internetowe są jedną z najpopularniejszych form sprzedaży w Polsce, zyskującą co roku kolejnych Klientów. Firm stawiających na sprzedaż online jest jednak również coraz więcej. Z tego względu konieczne jest wyróżnienie się w sieci i skuteczne pozycjonowanie. Częstochowa jest miejscem działania kilkudziesięciu sklepów internetowych, z których każdy chce być nr 1 w swojej dziedzinie.
Jak działa pozycjonowanie sklepów? To proces dążący do optymalizacji systemu sprzedażowego, ułatwień dla klientów, przygotowaniu treści sprzedażowych, opartych na odpowiednich frazach kluczowych, a także zmiany w kodzie witryny, który będzie bardziej przyjazny dla wyszukiwarek. SEO dla sklepów to jeden z najbardziej rozbudowanych procesów pozycjonerskich.
Pozycjonowanie regionalne (Google Maps + frazy dla określonej lokalizacji)
Z pewnością zauważyłeś, że określając pewną lokalizację w Google lub wpisując fraz dotyczące Częstochowy lub innego miasta pojawiają się witryny internetowe, których treść związana jest właśnie z daną miejscowością. To pozycjonowanie regionalne. Wpływa na wyniki w Google Maps (wizytówka Twojej firmy zacznie być wyżej niż konkurencji) i standardowe wyszukiwania.
W jaki sposób przeprowadzamy pozycjonowanie regionalne? Optymalizujemy treści na witrynie, a także wizytówkę w Google Maps. Przebudowujemy kod strony internetowej, wyszukujemy lokalne frazy i staramy się prowadzić skorelowane działania tak, aby Twoja firma dotarła do określonej grupy docelowej. Pozycjonowanie regionalne jest szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw.