Marketing Sugestywny – przyszłość marketingu na świecie?

marketing-sugestywny

Marketing Sugestywny – przyszłość marketingu na świecie?

  |   Marketing   |   1 komentarz

Zastanawiasz się jakie formy marketingu będą królować w najbliższym czasie? Co tak naprawdę skłoni ludzi do zakupów danego produktu? Chcesz się dowiedzieć jak przekonać potencjalnych klientów do wyboru właściwego, jednego – Twojego produktu z gąszczu towarów do jakich mają nieograniczony dostęp?

Czym jest marketing sugestywny? Jak zaangażować ludzi do promowania Twojej marki?

Marketing sugestywny jest formą promocji produktów za pomocą neutralnego, nienachalnego polecenia. Najlepiej, gdy porada o wyborze Twojej usługi czy produktu wypłynie od znajomego czy osoby ogólnie zaufanej. Jak osiągnąć taki stopień zaangażowania, by ludzie wzajemnie polecali Twoje towary i usługi?

zanim-inna-zaprosi-go-na-loda

Świadoma budowa wizerunku

Odpowiednia budowa wizerunku marki staje się kluczowym elementem w każdym nowym projekcie wchodzącym na rynek. Już na etapie nazewnictwa, tworzenia loga należy się zastanowić jak chcemy być postrzegani przez naszych potencjalnych klientów. Czy chcemy się wyróżniać niekonwencjonalnym wachlarzem produktów, czy chcemy oferować produkty w najlepszych cenach, czy może oferować usługi na najwyższym poziomie? Każdy z tych celów wymaga od nas obrania innej drogi działań i pozyskiwania klientów z odpowiedniej grupy docelowej.

Przełamanie barier komunikacji i łamanie stereotypowych zachowań

Nie znam osoby, która lubi rozmawiać z automatem po wyborze danego numeru telefonu. Długo bym musiał szukać osoby, która jest gotowa czekać na telefonie kilkanaście minut by zadać kilka prostych pytań dotyczących Twojej oferty. Znam także wiele osób, które zadając pytanie konsultantowi nie otrzymało odpowiedzi na swoje pytanie. Dlaczego nie otrzymało upragnionej odpowiedzi? Bowiem ich pytanie nie mieściło się w procedurze, jaką konsultant się posługiwał. Czy na pewno pragniesz by Twoi klienci byli wpisywani w odpowiednie grupy i otrzymywali przygotowane wcześniej odpowiedzi?

Skupienie się na zadowoleniu klienta, nie na własnym zysku

Zadowolenie z zakupów sprawia, że Klient jest również zadowolony z Twojej firmy. Każde wspomnienie zakupionego towaru, będzie kojarzone z Twoim sklepem. A każde zetknięcie z Twoją marką będzie wywoływało pozytywne emocje. Tylko jak sprawić by Klient był zadowolony z Twoich usług? Zwróć uwagę na 3 czynniki – jakość, elastyczność i cena. Jeżeli wykonałeś swoją usługę oferując wysoki standard, zapewniając pełne dopasowanie się pod potrzeby Klienta i zapewniłeś atrakcyjną cenę – Twój kontrahent nie ma prawa być niezadowolony.

Porada jako metoda zdobycia zaufania

Twoim celem jest natychmiastowa sprzedaż, czy budowa zaufania do marki i długoterminowa rosnąca sprzedaż? Jeżeli pragniesz rozwijać swój biznes w kontekście długoterminowym skup się na budowaniu wizerunku specjalisty w swoim fachu. Nie wymuszaj na kliencie natychmiastowego zakupu towarów czy korzystania z usług. Daj mu jednak konkretne, rzetelne porady. Zaproponuj pomoc w rozwiązaniu jego problemów. Jeżeli nie zakupi produktu u Ciebie, nie martw się. Klient wróci, wie bowiem, że może liczyć fachową poradę i chętnie poleci Twoją firmę swoim znajomym.

Czy warto stosować marketing sugestywny?

Marketing sugestywny wykorzystywany jest często w nowych kanałach komunikacji. Wykorzystanie w kampaniach osób z autorytetem i dużą ilością fanów skutkuje sporym zwiększeniem się zainteresowania danym produktem. Warto jednak zauważyć, że korzystając z tego typu akcji marketingowej należy zadbać, by przedstawiająca osoba, nie była w żaden sposób powiązana z daną marką. A jej promocja wynikła jedynie w sposób naturalny. Można by to określić mianem przypadkowego lokowania produktu w życiu danej osoby.

Inną możliwością jest takie nakierowanie Klienta, tak że jego dana myśl bądź zadane pytanie kieruje bezpośrednio do konkretnej marki i jest z nią utożsamiane. W momencie osiągnięcia efektu utożsamienia akcję można uznać za udaną i w pełni określić sugestywnym promowaniem produktu.

Sztuka perswazji kluczem w sukcesie marketingu sugestywnego

Pewnie nie raz spotkałeś się opisem, który już wielokrotnie czytałeś, dotyczył wielu produktów i nie wnosił nic nowego. Dalej byłeś niezdecydowany, a Twoje obawy przed sensownością zakupu tylko rosły. Jak przedstawić towary czy usługi by budziły zaufanie? Zaprezentuj swoje produkty w wyjątkowy sposób.

Przedstaw potrzeby Klienta

Każdy zakup wynika z faktu potrzeby posiadania danej rzeczy. Potrzeba ta może wynikać z danej sytuacji życiowej, pasji lub po prostu zachcianki. Warto zatem już na samym wstępie prezentacji swojej usługi lub towaru przedstawić osoby, które już skorzystały lub które powinny być zainteresowane właśnie tym produktem.

Wskaż najważniejsze cechy produktu, które zaspokoją jego potrzeby

Nie każ potencjalnemu Klientowi szukać cech, które go interesują. Zwrócenie uwagi na elementy produktu, które w 100% zaspokoją potrzeby konsumenta sprawiają, że osoba zapoznająca się z możliwościami odczuwa coraz większą potrzebę nabycia towaru.

Pokaż korzyści jakie uzyska Kontrahent wybierając dany towar

Sugestywny język korzyści utrwala w świadomości korzyści stojące za danym produktem. Wzbudza zainteresowanie, zwiększa pożądanie i sprawia, że Klient coraz bardziej przekonany jest do zakupu danego produktu.

Rozwiej wątpliwości, jakie ograniczają Klienta przed zakupem

Nie ma osób w 100% zdecydowanych na zakup. Zawsze w głowie, pojawiają się wątpliwości czy coś innego nie będzie lepsze, ładniejsze albo bardziej korzystne cenowo. Przekonaj go wzbudzając większe wątpliwości w innych produktach, starając się być obiektywnym prezentując swoją ofertę.

Daj mu mocny argument do zakupu

Zachęć go do skorzystania z oferty. W jaki sposób? Składając konkretną ofertę z ograniczeniem czasowym. Możesz też zaoferować przy szybkim zakupie minimalny rabat lub dodatki w postaci gadżetów lub akcesoriów. Niech Twoja propozycja sprawi, że Klient poczuje się wyjątkowy, a przygotowana oferta jest skierowana tylko dla niego.

oprzec-opowiesci

Jak stosować marketing sugestywny w praktyce?

Wyobraź sobie, że sprzedajesz łóżko. Możesz przedstawić jego cechy bardzo standardowo – ergonomiczny i wygodny materac, stelaż drewniany o ładowności 300 kg. Masa łóżka to 30 kg, wymiary 200×180 cm, kolor ciemnego dębu. Dokładnie tak jak robią to inni.

Zawsze możesz jednak wykonać krok dalej i opowiedzieć ciekawą historię o wygodzie, beztroskim relaksie, wypoczynku jakie gwarantuje czy igraszkom jakie umożliwi Wam to łóżko podczas romantycznych wieczorów. Pamiętaj jednak, by nie przesadzić w drugą stronę. Bądź rzetelny, wywołuj emocje, rozbudzaj zainteresowanie, bezinteresownie pomagaj i kuś specjalnymi ofertami.

Sugestywność jedną z cech dobrej reklamy

Nie raz natknąłem się na reklamę, która zamiast zachęcać do oferowanego produktu działała wręcz odwrotnie – odpychała od niego. Co powinna oferować dobra reklama? Reklama musi mieć historię – opowieść, która zaciekawi odbiorcę i zachęci do jej dalszego poznania. Nic tak nie buduje napięcia jak muzyka i treść. O ile muzyka występuje wyłącznie w reklamach telewizyjnych i radiowych, o tyle treść towarzyszy nam w każdym rodzaju przekazu. Tekst zawarty w reklamie musi być zrozumiały i atrakcyjny, łatwy do zapamiętania i przypomnienia, sugestywny, zwięzły i oryginalny.

Zastanów się teraz, jaka reklama zapadła Ci głęboko w pamięć? Która z reklam, które cały czas Cię otaczają wywołała pozytywne emocje? Którą z nich jesteś w stanie opowiedzieć? Z której używasz sloganów i haseł?

Sugestywność to nic innego jak kojarzenie danej sytuacji czy potrzeby z daną marką lub produktem.

1Komentarz

Dodaj komentarz