Audyt SEO jako Twoja przewaga

Audyt SEO – czyli jak dopasować stronę pod wskazane frazy?

Z nadmiaru pracy dawno tu nic nie wrzuciłem. Jednak ten temat chodził mi po głowie, już dobre kilka tygodni – postanowiłem zatem opisać swoje refleksje na temat optymalizacji strony.

W ostatnim czasie przeglądam czy poprawiam wiele projektów po różnych specjalistach SEO, zarówno tych mega znanych – czyli celebrytów i tych nie znanych, którzy robili „dobre ciche SEO”. Klienci nie są zazwyczaj zadowoleni z poprzedników i szukają osoby rzetelnej, z którą jest dobry kontakt i tej która zawsze potrafi wyjaśnić w jakim celu wprowadzane są dane poprawki, czy prowadzone działania.

„Poprawki? Ale jak to dlaczego muszę wprowadzić poprawki? Przecież Pana poprzednik mówił, że strona jest dobra i nic nie trzeba z nią zrobić.” – tak najczęściej odpowiada osoba, która zostaje zapytana o szybkość wprowadzenia zmian na stronę. W tym momencie zazwyczaj zaczyna się żywa ogólna dyskusja, o czynnikach wpływających na wyniki w wyszukiwarce, a trendach i zmianach algorytmu. Po 10 minutach takiej dyskusji właściciel strony zostaje przytłumiony nadmiarem informacji, zazwyczaj widzi także swoje pieniądze jakie wydał, a właściwie wyrzucił w błoto…

SEO, a pozycjonowanie?

Wyjaśnienie różnicy między SEO (dopasowaniem, optymalizacją strony), a pozycjonowaniem (jej wzmacnianiem, reklamowaniem, zdobywaniem popularności) sprawia, że osoba posiadająca witrynę internetową zaczyna rozumieć na czym polegają procesy wyszukiwania i jakie ruchy należy wykonać by spiąć się na szczyt wyników wyszukiwania.

Dobry specjalista rozpoczyna pracę od dokładnego audytu SEO. Badanie strony pod kątem optymalizacji treści i budowy składa się z wielu czynników, większość z nich musi zostać subiektywnie oceniona przez audytora. Wszelkie rozmowy z klientem pozwalają dookreślić odpowiednie dopasowanie, które spowoduje konwersję bądź zapytanie ofertowe.

Podstawy audytu

Audyt składa się z wielu elementów, do najważniejszych z nich zalicza się:

  • meta tagów (title, keywords, description),
  • struktura wewnętrzna strony,
  • czas ładowania strony,
  • przyjazne adresy URL,
  • ocena treści (ilości i duplikacji),
  • linkowanie wewnętrzne,
  • mapa strony, plik odpowiedzialny za obsługę robotów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu html.

Dobrze przeprowadzony i wdrożony audyt potrafi zapewnić stronie ruch i konwersje.

Wyniki audytów SEO

Jak bardzo audyt wpływa na pozycję? Zobaczcie sami, poniżej zrzuty ekranowe z przykładowych przeprowadzonych audytów.

Audyt SEO
Wyniki przed audytem SEO
Wyniki po wdrożeniu audytu SEO
Wyniki po wdrożeniu audytu SEO

Widać jak na dłoni, jak z otchłani pozycji można konkretną optymalizacją stać się widocznym dla potencjalnych klientów. Poniżej kolejny projekt, z większą konkurencją. Pozycje z TOP20 konwertują. Strona była wcześniej optymalizowana. Wprowadzono poprawki w elementach, które ominięto.

Audyt SEO na start
Wyniki przed audytem SEO
Wyniki po audycie SEO
Wyniki po wdrożeniu audytu SEO

Można zatem łatwo zauważyć, że odpowiednie dopasowanie optymalizacyjne podnosi pozycje strony w sposób znaczący.

Dopasuj swoją stronę pod klienta!

Poniżej przedstawię w kilku punktach jak odpowiednio dopasować swoją stronę pod wskazane hasła:

  1. Zastanów się, jak sam szukałbyś swojej strony w wyszukiwarce
  2. Postaw się po stronie klienta wchodzącego na Twoją stronę. Czego tak naprawdę szuka? Co skusi go by zadzwonić, zamówić usługę właśnie u Ciebie? Umieść swoje walory na stronie!
  3. Napisz coś o sobie, swoich usługach, swoim doświadczeniu. Nie każ szukać informacji na swój temat. Używaj słów, które klient mógł wpisać w wyszukiwarkę szukając Twoich usług.
  4. Dopasuj stronę spełniając standardy programistyczne języka html i wytyczne wyszukiwarki.

Warto zauważyć, że potrzeby Twoich klientów zmieniają się z dnia na dzień, podobnie jak algorytm wyszukiwarki, dbaj o swoją stronę, aktualizuj. Stałe dopasowywanie się pod potrzeby nowych klientów zapewni Ci ruch, pozytywne opinie i rekomendacje byłych kontrahentów.

Kategorie:

Może Ci się spodobać

Optymalizacja treści pod kątem SEO

Dlaczego warto optymalizować treści pod…

Festiwal SEO 2016

Festiwal SEO 2016 przeszedł do…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *