Optymalizacja treści pod kątem SEO

Dlaczego warto optymalizować treści pod kątem SEO?

Uzyskanie przez prowadzony sklep, serwis lub portal wysokiej pozycji w popularnych wyszukiwarkach internetowych nie jest rzeczą na tyle prostą, na ile mogłoby się to wydawać przeciętnemu użytkownikowi Internetu. Zazwyczaj – wpisując w jednej z wyszukiwarek interesującą go frazę lub zapytanie – uzyskuje on wyniki, które zaspokajają jego potrzeby i pozwalają dotrzeć do interesujących go informacji, czy też odnaleźć poszukiwane w Internecie towary i usługi.

Nie zdaje on sobie jednak sprawy, że nad wyświetlaniem w wyszukiwarce właśnie tych wyników zapytań, które najbardziej odpowiadać będą potrzebom użytkownika, stoi szereg algorytmów i mechanizmów mających za zadanie z jednej strony wyeliminować z wyników strony wprowadzające w błąd, zainfekowane wirusami lub podszywające się pod inne serwisy, z drugiej natomiast – wśród pierwszych wyników zawrzeć jedynie te strony, na których publikowane są materiały o wysokiej jakości merytorycznej.

Wskazane algorytmy i mechanizmy – jak każde opierające się na pracy komputera – bazować muszą na określonych schematach i funkcjach. Uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych możliwe więc będzie wtedy, kiedy posiadany serwis wpasowywać się będzie w wymienione schematy oraz przedstawiać treści w taki sposób, jaki wyszukiwarki internetowe uznają za wartościowy merytorycznie.

Optymalizacja SEO – czym tak naprawdę jest?

Zwrot „optymalizacja SEO” nie jest poprawny pod względem gramatycznym, jednakże przyjął się w języku branżowym i w takiej też formie jest używany w większości publikacji i materiałów traktujących o pozycjonowaniu stron internetowych. Skrót SEO znaczy bowiem tyle, co Search Engine Optimization, co samo w sobie zawiera już element optymalizacji i nie jest konieczne jego powtarzanie w polskim sformułowaniu.

Pod pojęciem tym rozumie się powszechnie szereg działań i czynności zmierzających do poprawienia kodu źródłowego strony internetowej oraz prawidłowego wyeksponowania w nim słów kluczowych (tj. fraz, które podlegać mają pozycjonowaniu) w celu osiągnięcia jak najwyższych, zadowalających nas pozycji w wyszukiwarkach internetowych.

Co jednak istotne – a o czym zapomina nawet spora część podmiotów zajmujących się profesjonalnie pozycjonowaniem stron internetowych – optymalizacja strony nie ma być nakierunkowana wyłącznie na algorytmy wykorzystywane przez roboty indeksujące strony dla poszczególnych wyszukiwarek internetowych, ale w równym stopniu powinna zmierzać do ułatwienia internautom korzystania z serwisu internetowego. Wysoka pozycja w wyszukiwarce to jedno, drugie (i jeszcze ważniejsze) pozostaje jednak to, aby osoba przekierowana na nasz serwis potrafiła się w nim odnaleźć oraz szybko odnalazła te informacje, dla których sięgnęła po wyszukiwarkę.

Komu polecana jest optymalizacja SEO?

Optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych polecić można każdemu, kto prowadzi serwis, sklep lub portal internetowy, niezależnie od tego, czy jego głównym celem jest czerpanie zysków z prowadzonego serwisu, czy też tworzy go w sposób jedynie hobbistyczny lub nakierunkowany na działalność non-profit. Oczywistym jest przy tym, że w pierwszym przypadku możliwe będzie przeznaczenie na ten cel większych nakładów finansowych, albowiem przynosić to będzie wymierne korzyści w postaci wzrostu uzyskiwanych dochodów.

Także jednak w drugim przypadku – choć nie z taką intensywnością – warto sięgnąć po chociażby tylko podstawowe usługi optymalizacji (takie jak na przykład – audyt SEO strony), co umożliwi samodzielne wykonanie niektórych działań. Mieć zresztą trzeba na uwadze, że w przypadku mniej popularnych fraz (słów kluczowych), związanych często z działalnością hobbistyczną, samo tylko poprawienie kodu źródłowego strony sprawić może, że zacznie ona uzyskiwać czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania.

Od czego zacząć? Audyt SEO

Chcąc zoptymalizować posiadaną stronę pod kątem wyszukiwarek internetowych zacząć powinniśmy od przygotowania zestawienia wszystkich tych elementów kodu źródłowego oraz treści publikowanych na stronie, które wymagać będą zmiany lub modyfikacji. Opracowanie takiego dokumentu – zawierającego kompleksową analizę badanej strony internetowej oraz wyprowadzone na jej podstawie uwagi, zalecenia oraz porady – warto zlecić specjalistom z branży, którzy obserwują działanie algorytmów wyszukiwarek oraz zaznajomieni się z aktualnymi trendami panującymi w sektorze SEO.

Dobrze przeprowadzony audyt SEO pozwoli wykryć wszystkie punkty zapalne oraz powody, dla których do tej pory posiadany serwis internetowy osiągał niezadowalające pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Zebrane w nim uwagi powinny być wykorzystane w przyszłości przez programistów pracujących nad kodem źródłowym strony, a także administratorów i redaktorów, którzy publikują na niej artykuły i informacje dla internautów.

Optymalizacja SEO – jakie efekty?

Dzięki optymalizacji witryny w sposób wyraźny poprawić możemy pozycję serwisu w wyszukiwarkach internetowych. Szczególnie widoczne będzie to w przypadku tych zapytań (fraz, słów kluczowych), w zakresie których nie panuje duże rozproszenie stron internetowych, a jej właściciele nie korzystają ze stałych usług pozycjonowania. W tym drugim przypadku – dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO stanowić będzie doskonały wstęp do dalszych czynności pozycjonowania.

Optymalizacja strony www to nic innego jak pomoc wyszukiwarce w jej zrozumieniu.
Kategorie:

Może Ci się spodobać

Festiwal SEO 2016

Festiwal SEO 2016 przeszedł do…

Czyn nieuczciwej konkurencji

Pozycjonowanie stron internetowych jako czyn…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *